Welcome aboard Visitor...

Daily Screenshot

Server Costs Target


9% of target met.

Latest Topics

- Anyone still playing from a decade ago or longer? »
- Game still active. NICE! »
- Password resett »
- Darkspace Idea/Opinion Submission Thread »
- Rank Bug maybe? »
- Next patch .... »
- Nobody will remember me...but. »
- 22 years...asking for help from one community to another »
- DS on Ubuntu? »
- Medal Breakpoints »

Development Blog

- Roadmap »
- Hello strangers, it’s been a while... »
- State of DarkSpace Development »
- Potential planetary interdictor changes! »
- The Silent Cartographer »

Combat Kills

Combat kills in last 24 hours:
No kills today... yet.

Upcoming Events

- Weekly DarkSpace
05/04/24 +1.2 Days

Search

Anniversaries

No anniversaries today.

Social Media

Why not join us on Discord for a chat, or follow us on Twitter or Facebook for more information and fan updates?

Network

DarkSpace
DarkSpace - Beta
Palestar

[FAQ
Forum Index » » Deutsch (German) » » NAH Lebt denn ICC noch
Goto page ( Previous Page 1 | 2 )
 Author NAH Lebt denn ICC noch
Davion
Cadet

Joined: July 16, 2004
Posts: 2
From: Bad Zwischenahn
Posted: 2004-11-17 04:39   
Howdie ICC!

Gestern war ich (ich hatte einen freien Tag) bis 18:45 online. Wie die letzten Tage gab es ein kleines Grüppchen ICCler (meißtens mit dabei: FatalMouse), das wie die Tage zuvor Störangriffe auf Ross 348 geflogen hat. Hin und wieder glückte die Einnahme von wenigen Systemen, bis irgendwann wieder der Rückzug eingeleitet wurde. Auf einmal gab es dann Feindkontakt im Heimsystem Ross 248. Die 3-4 ICC Spieler hatten der drückenden Käferübermacht nicht viel entgegen zu setzen. Das war hauptsächlich ein Masseproblem und kein Balanceproblem. Dazu kam, dass die Kluth Jungs ein ordentliches Repertoire an Tricks raus haben auf die zumindest ich noch reinfalle (wieder viel gelernt hab gestern *g*).

Übrigens: Was stark auffällt ist, dass vor der Einnahme von ICC Systemen durch Kluth immer irgend jemand auf's übelste Sabotage betreibt! Defenses werden abgeschaltet, Gebäude platt gemacht usw. So ein Verhalten ist nicht tolerabel! Sollte dieses Phänomen öfter auftreten, sollten die Kluth meiner Meinung nach von der Spielleitung bestraft werden.

Wenn ich mir das alles so durchlese hier, fällt mir nur eins ein: Aufhören zu maulen Die Frage ist, wie man die ICC Community wieder zum Leben erwecken kann. Wie ich feststellen mußte gibt es hier doch einige "Karteileichen", zahlende Mitglieder, die nicht spielen.

Welche Möglichkeiten gibt es, mehr ICC Spieler zu motivieren, frag ich mich da. Mal allen ne Mail schicken? ("Huch ich bin da noch zahlendes Mitglied, schnell kündigen"... *g*).

Vielleicht sollten wir hier die Möglichkeit nutzen über Lösungen zu diskutieren, die ICC Spieler wieder zu reaktivieren... Ich jedenfalls habe riesig Bock, den Kluthies was auf die "Mappe zu hauen" (O-Ton Atlas).

Beste Grüße von Davion


_________________


  Email Davion
Russian Roulette with Muskets
Grand Admiral

Joined: September 04, 2002
Posts: 393
Posted: 2004-12-05 22:11   
NAH Lebt denn der alte Holzmichel noch....
_________________
- In firepower we trust. - I'm not buying this! -we ran out of firepower.

Antdizzle


Joined: February 07, 2003
Posts: 860
Posted: 2004-12-05 22:21   
Ich weiß auch nicht, wie Deutsch zu sprechen. Ich weiß nicht was Sie haben gesagt entweder. So verschwende ich nur Platz in diesen Foren.
_________________


Wyvern (W)
Cadet

Joined: October 30, 2004
Posts: 4
Posted: 2004-12-05 23:07   
If I remember a player was a kluth and at the time he change to ICC other ICC players was not happy as they suspect he was a kluth spy.
To me there should be a thing in game where you cant change side till the reset as that is unfair and unbalance, also the game should be Balance too.
I have seen kluuth change side too icc and back again and when ugto`s lost all there systems some change side to kluth to fight icc as they did not like being on lossing side but when a few days later a few loyal ugto`s fight back and took some systems back the old player change back to ugto`s. This is happen on all 3 side and I am sure players on all 3 side feel the same.
One thing I do not like that did happen was how a few players from another side join icc and then scraped some SY and a few defences buildings that able there side to take a few planets and there by the system, from reading forum topic this as happen on all side and is one reason one should not be able to change sides as this unbalance the game a lot.
(this can be Translate from english to greman if need be).
also you can use this translator at http://www.freetranslation.com/ yes its free.





[ This Message was edited by: Wyvern (W) on 2004-12-05 23:24 ]
_________________


-Atlas
Cadet

Joined: June 24, 2004
Posts: 36
From: Westerholtsfelde(Germany)
Posted: 2004-12-16 13:18   
Ich finde die Idee, das man sich eine Fraktion für eine "Saison" aussucht, eigentlich gar nicht so schlecht. Ist zwar ein wenig hart aber vielleicht kann man damit das Problem ein wenig einschränken, weil irgendwie nervt es schon das ab und zu die Planeten schrottig sind.

Wie wäre es wenn man erst nach einer bestimmten Zeit Gebäude scrappen kann, nachdem man die Seite gewechselt hat?
_________________


  Email -Atlas   Goto the website of -Atlas
Xilaratu
Cadet

Joined: May 06, 2004
Posts: 745
From: Florida
Posted: 2004-12-16 13:22   
Wow. Sheng made a post :gasp:
_________________
Move like water.

Goto page ( Previous Page 1 | 2 )
Page created in 0.027633 seconds.


Copyright © 2000 - 2024 Palestar Inc. All rights reserved worldwide.
Terms of use - DarkSpace is a Registered Trademark of PALESTAR