Welcome aboard Visitor...

Daily Screenshot

Server Costs Target


9% of target met.

Latest Topics

- Anyone still playing from a decade ago or longer? »
- Game still active. NICE! »
- Password resett »
- Darkspace Idea/Opinion Submission Thread »
- Rank Bug maybe? »
- Next patch .... »
- Nobody will remember me...but. »
- 22 years...asking for help from one community to another »
- DS on Ubuntu? »
- Medal Breakpoints »

Development Blog

- Roadmap »
- Hello strangers, it’s been a while... »
- State of DarkSpace Development »
- Potential planetary interdictor changes! »
- The Silent Cartographer »

Combat Kills

Combat kills in last 24 hours:
No kills today... yet.

Upcoming Events

- Weekly DarkSpace
05/04/24 +1.1 Days

Search

Anniversaries

No anniversaries today.

Social Media

Why not join us on Discord for a chat, or follow us on Twitter or Facebook for more information and fan updates?

Network

DarkSpace
DarkSpace - Beta
Palestar

[FAQ
Forum Index » » Deutsch (German) » » NAH Lebt denn ICC noch
Goto page ( 1 | 2 Next Page )
 Author NAH Lebt denn ICC noch
Sheng
Chief Marshal

Joined: July 20, 2001
Posts: 18
Posted: 2004-11-07 05:30   
hi,
ich schreib auch mal was

leider hat SG recht, es ist inzwischen unmöglich geworden gegen die kluth
zu bestehen, früher hatten wir noch genug GUTE kämpfer um die kluth zu verjagen aber jetzt jagen sie uns --- und wie.

Damit das spiel überhaupt noch einigermassen funktioniert braucht ICC
unbedingt wieder ihre alte technik, das heißt:
MINEN raus und Torpeto rein und 2. Reaktor das könnte etwas helfen
außerdem MUSS unbedingt eine BIOBOMBDEFENCEBASE möglich sein, die
BIO bomben ortet und auch vernichtet.
Ansonsten kann jeder kluthtrans mit nem supply ein ganzes SYS alleine einnehmen.

Ich hoffe FAUSTUS wird da wieder das alte gleichgewicht herstellen,
ansonsten seh ich KLUTH für das MV.
Ich jedenfalls habe so keinen Bock mehr weiter zu spielen, denn spaß sollte es ja eigentlich ALLEN beteiligten machen.

Ich persönlich verstehe aber auch die KLUTH spieler nicht, ich würde dem gegner immer ein paar planeten lassen, wie soll denn sonst ein gutes spiel
zu stande kommen. Oder liegt das an den AMIS, die ja keine kultur haben
?

War ja mal so ne Idee - es grüß EUCH alle der leicht gefrusstete SHENG
us kölle


_________________


Pope
Fleet Admiral

Joined: June 11, 2002
Posts: 2449
From: World of tomorrow
Posted: 2004-11-07 06:12   
Wow.. Bist das wirklich Du??



Hallo Sheng!

_________________


BackSlash
Marshal
Galactic Navy


Joined: March 23, 2003
Posts: 11183
From: Bristol, England
Posted: 2004-11-07 07:20   
(I dont know German but I gotta say this)

OMG SHENG MADE A POST!??!?!?


[ This Message was edited by: BackSlash {DA-UGTO} {=FI=} on 2004-11-07 07:25 ]
_________________


Schakal*
Cadet
eXcellent Strategists

Joined: December 16, 2001
Posts: 664
Posted: 2004-11-07 07:24   
Why sono? He has more then 2000 postings... take a look at Sheng !!!

Quote:

Sheng
Grand Admiral

Joined: Jul 20, 2001
Posts: 1



Now a look into his profile..

Quote:


Registration Date Jul 20, 2001




OMG
_________________
You cannot win a war!

Ragglock
Marshal
BIOnics Industry Syndicate

Joined: May 29, 2001
Posts: 1955
From: Denmark
Posted: 2004-11-07 08:51   
my german is as rusty as shengs english is

i for one realy want to read and understand what sheng have to say

so could someone drop an ger/eng translation of his post

i consider everything sheng have to say important enugh to read up on.
_________________
P:@12 C:$38



LOVE the smell of human flesh in the morning smells like MVictory



  Goto the website of Ragglock
Pope
Fleet Admiral

Joined: June 11, 2002
Posts: 2449
From: World of tomorrow
Posted: 2004-11-07 11:17   
He's complaining about imbalances, nothing you would disagree with or worth noting

_________________


Valerius{DK}
Grand Admiral

Joined: August 03, 2001
Posts: 595
From: Island of Zealand
Posted: 2004-11-07 13:12   
Das Problem liegt bei der Mentalität der Spieler (nicht nur die Amis).

1. Es geht immer so, dass wenn eine Fraktion dem Aussterben geweiht ist, dass die Spieler bei der Fraktion dann aufhören zu Spielen, sie wollen ja nicht immer verlieren.

2. Die Fraktion der gewint (in diesem Fall die Kluth) haben einen Tendenz IMMER auf die Fraktion los zu gehen die am geschwächtesten ist, denn sie wollen ja auch nicht verliehren ("immer auf den Typen tretten der schon auf den Boden liegt... das erhöht die Truppen-Moral", so zu sagen).

Das Problem dabei ist, der Stärkste sollte ja immer auf den Stärkeren der Feinde los gehen, oder? Erzähl das mal die Kluth

Val
_________________
Been dealing out lag in your neighbourhood since 2001


  Email Valerius{DK}
Valerius{DK}
Grand Admiral

Joined: August 03, 2001
Posts: 595
From: Island of Zealand
Posted: 2004-11-07 13:26   
Og her er der så lige til dig Ragg.

Quote:

Hej,
Så skriver jeg også lige lidt.

Desværre har SG ret, det er imellemtiden blevet umuligt at bestå imod Kluth'ne. Tidligere var det jo sådan, at vi havde nok GODE Kæmpere til at jage Kluth'ne på flugt, men nu er det dem der jager os --- og som de dog jager.

For at spillet bare i nogen grad virker har ICC brug for deres gamle teknik, hvilket er:
MINER ud og torpedoer ind, og en 2. reaktor ville ikke skade, udover det skal vi have en BIOBOMBEFORSVARSBASE (BBDB?) til rådighed, der aktivt søger og tillintetgører BIO bomber.

Jeg håber, at Faustus igen vil oprette den gamle balance, ellers ser jeg Kluth for MV'et
Jeg har i hvert fald ikke lyst til at spille videre, da det jo egentlig skulle være sjovt for ALLE spillere.

Jeg personligt forstå heller ikke Kluth spillerne. Jeg ville da i det mindste efterlade et par planeter til modstanderen, hvordan skulle der ellers kunne opstå et godt spil? Eller er det på grund af de kulturløse amerikanere?

Det var jo også kun en lille ide (ved ik' hvordan det ellers skal oversættes) - Hilset være alle fra den lettere frustrerede Sheng fra Kölle



Und nur mal so....

DREI JAHRE LANG haben wir auf diesen Moment gewartet.... HERZLICHEN GLÜCKWUNSCH ZU DEINEM ERSTEN POST SHENG

Val
_________________
Been dealing out lag in your neighbourhood since 2001


  Email Valerius{DK}
Diabo|ik
Grand Admiral

Joined: August 16, 2002
Posts: 327
From: Quebec, Canada
Posted: 2004-11-07 13:33   
Going back to twin reactor Assault cruisers isn't going to do anything to promote balance.

The main reason why the ICC are having trouble like this is because of their playerbase being mostly inactive and the K'luth being hyperactive...

Any other reason could apply to any faction ( you guys use flux... ICC can and UGTO too.... you guys use bio bombs, ICC and UGTO can too... ).

I know how you feel about the AC, it's only a shadow of it's former self now... but 2 reactors was way overpowered... I piloted this ship alot back when it had twin reactors and quite frankly, it was too easy...
_________________
Mostly Retired.

Tbone
Grand Admiral

Joined: July 21, 2001
Posts: 1756
From: Vancouver
Posted: 2004-11-07 15:20   
By the way, why does he always put names in all capitals? Someone ask him that
_________________


  Email Tbone
Ragglock
Marshal
BIOnics Industry Syndicate

Joined: May 29, 2001
Posts: 1955
From: Denmark
Posted: 2004-11-07 20:20   
well it looks now kluth outnumberd in most instanses

just came out of 1 full day with 15 icc in one system and 25 ugto + in anohter attacking same time with at most 7 kluth online.

dont know where the extra ugto and icc come from i supspect many jump back and forth to factions to witchever one have the most players.

so things change all the time

as for bio bombing everyone knows the weakness in this and how to exploite it full it feels worst when outnumberd but thats life

do what i do once an awhile when the frustration gets to you blow up a few ships like i just did think 30 dreds hmm 3 or 4 hives felt good should try it
_________________
P:@12 C:$38



LOVE the smell of human flesh in the morning smells like MVictory



  Goto the website of Ragglock
*Defiant*
Marshal
Pitch Black


Joined: February 17, 2002
Posts: 195
From: Germany,Hamburg
Posted: 2004-11-11 07:04   
ui ein sheng

also ja waffentechnik und balance ....hmm im grunde 1.480 muss wieder her


btw. sheng EVE braucht dich join mal
_________________
PB.... making UGGYS whine since 1999.....
_________________________________
Defiant

Patriarch
Cadet

Joined: November 26, 2003
Posts: 252
From: Germany
Posted: 2004-11-13 05:10   
Quote:

On 2004-11-11 07:04, *Defiant* wrote:
ui ein sheng

also ja waffentechnik und balance ....hmm im grunde 1.480 muss wieder her


btw. sheng EVE braucht dich join mal




EIN SHENG, NEIN IST DAS GEIL.
Das ich das noch erleben darf.

Defi defi defi, du kannst doch hier nich so offensichtlich die Leutz abwerben...
tztztztztz schäm dich, aber wo du recht hast hast du recht

Fühl dich frei das zu löschen Hummel
_________________


  Goto the website of Patriarch
-Atlas
Cadet

Joined: June 24, 2004
Posts: 36
From: Westerholtsfelde(Germany)
Posted: 2004-11-15 01:22   
Mir ist aufgefallen das ich seit langer Zeit schon nicht mehr ein UGTO Schiffe im MV gesehen habe. Ich gehöre der ICC an, und habe mich die letzte Zeit immer in den Ross System aufgehalten. Da waren eigentlich immer welche, wo sind sie hin? Die UGTO scheint das gleiche Problem wie die ICC zu haben, die K’luth *g*. Die Kluth können ohne Problem zwei Fraktionen alleine unterhalten und gewinnen sogar noch an Raum, schon merkwürdig oder? In Version 1.481 oder so da habe ich noch gegen UGTO und Kluth gekämpft, und in unserer jetzigen Version ist der Gegner nur noch einer, die Käfer.

Fragt mich jetzt bloß nicht woran das liegt, aber jedes mal wenn die ICC auf die Kluth trifft bekommen wir immer mächtig eins auf die Mappe. Das scheint bei der UGTO nicht anders zu sein glaube ich, Sol ist in den Händen der Kluth (Stand 08:20, 15. Nov. 2004). Entweder stellt sich die ICC zu blöde an, oder die Kluth haben den Zaubertrank entdeckt.

Was haltet ihr davon?

_________________


  Email -Atlas   Goto the website of -Atlas
Valerius{DK}
Grand Admiral

Joined: August 03, 2001
Posts: 595
From: Island of Zealand
Posted: 2004-11-15 10:59   
Das grösste Problem der ICC ist Erfahrung. Die meissten alten Hunde die den langen Kampf um 1.481 durchstanden haben wurden davon so enttäuscht, dass sie mit dem spielen aufhörten.
Daher hat die ICC meisstens nur "neue" Spieler zur Verfügung, die noch nicht die Taktiken der Kluth kontern können.

Val
_________________
Been dealing out lag in your neighbourhood since 2001


  Email Valerius{DK}
Goto page ( 1 | 2 Next Page )
Page created in 0.026652 seconds.


Copyright © 2000 - 2024 Palestar Inc. All rights reserved worldwide.
Terms of use - DarkSpace is a Registered Trademark of PALESTAR